Illustrasjon av KPA
INVITASJON: Bergen kommune ønsker å høre hvordan den gjeldende arealplanen for kommunen har fungert.
Bilde: Illustrasjon: Christine Hvidsten

Bli med på evaluering av kommuneplanens arealdel

Bergen kommunes arealplan skal rulleres, og derfor ønsker vi innspill på hvordan den gjeldende planen har fungert. Svarfrist: 3. juli.

Gjeldende kommuneplanens arealdel (KPA) ble vedtatt av bystyret i 2019. Byrådet i Bergen ønsker å rullere KPA i denne bystyreperioden. Å rullere planen betyr at vi ser om utfordringer og muligheter i samfunnet gjør at vi må justere planen siden sist.

Nå ønsker Bergen kommune at aktører som har erfaring med gjeldende KPA forteller oss hvordan planen har fungert. Har KPA gitt gode rammer for by- og stedsutvikling og for arealforvaltningen i Bergen kommune?

Svarene er anonyme. Vi skal bruke dem i det innledende arbeidet med rulleringen. Undersøkelsen er ikke en del av den formelle planprosessen.

Har du spørsmål om undersøkelsen? Kontakt Senia Raum, rådgiver i Byrådsavdeling for byutvikling på e-post: senia.raum@bergen.kommune.no.

Les mer om: