Julemarked på Festplassen
JULEMARKED: Formålet med konkurransen er å tilby Bergens befolkning og besøkende et tradisjonsrikt julemarked i sentrum.
Bilde: Ann-Kristin Loodtz

Lyser ut konkurranse for arrangør av julemarked

Bergen kommune søker en leverandør for gjennomføring av julemarked på Festplassen for årene 2024-2028.

Formålet med konkurransen er å tilby Bergens befolkning, og besøkende fra inn- og utland, et tradisjonsrikt julemarked på Festplassen i Bergen sentrum. Julemarkedet skal videre bidra til verdiskaping og profilering av Bergen by.

Om utlysningen

Bergen kommune er grunneier av området og Bymiljøetaten er forvalter av det aktuelle arealet på Festplassen.

Bergen kommune har i flere år leid ut Festplassen til gjennomføring av julemarked. Arrangementet har vært vellykket og kommunen ønsker nå å inngå kontrakt med en leverandør for gjennomføring av julemarked på Festplassen i fem år, men opsjon på to påfølgende år.

Det skal ikke betales leie for Festplassen. Leverandøren skal selv bekoste og drive julemarkedet for egen regning og risiko. All omsetning tilfaller arrangør.

Se nærmere beskrivelse og krav i utlysningen (PDF):

Frist for innlevering av tilbud

Siste frist for innlevering av tilbud er 27.06.2024 klokken 12.00.

Eventuelle spørsmål og tilbud sendes til Seksjon for næring og landbruk på e-post Seksjonfornaeringoglandbruk@bergen.kommune.no.

Dialogmøte

Det ble avholdt dialogmøte for interessenter fredag 14. juni i Bergen Rådhus. Last ned møtereferat:

Les mer om: