Prisvinnerne tar imot frivillighetsprisen 2023 fra byråd for næring, kultur og idrett, Reidar Digranes.
PRISVINNERE: De frivillige ved Teatergaten kafé ble tildelt frivillighetsprisen i 2023. Kafeen er et samarbeid mellom Bergen Demensforening, Røde Kors, Salem Frivilligsentral, Møllaren Frivilligsentral og Bergen kommune.
Bilde: Lill Ann Lund

Kjenner du noen som fortjener å vinne Bergen kommunes frivillighetspris 2024?

Bergen kommune har siden 2016 delt ut en en frivillighetspris i anledning FNs internasjonale dag for frivillighet i desember. Nå er det tid for å nominere kandidater til årets pris!

Prisen kan tildeles en person, en gruppe, et lag, en forening eller en organisasjon som har gjort en særskilt frivillig innsats over flere år, uavhengig av om dette er innenfor kultur, idrett, helse eller andre områder i samfunnet. Prisen er på 50.000 kroner og blir delt ut i anledning Frivillighetens dag i desember.

Om prisen

Gjennom utdeling av en årlig frivillighetspris, ønsker Bergen kommune å anerkjenne frivillige og frivillig arbeid. Prisen har blitt utdelt siden 2016 til enkeltpersoner, lag og organisasjoner. Den gikk i 2023 til de frivillige samarbeidsorganisasjonene ved Teatergaten Kafé, for deres arbeid for personer med demens og deres pårørende.

Scan QR-koden for å nominere din kandidat.
Bilde: Bergen kommune

Hvordan nominere din kandidat til årets pris?

Har du en kandidat du ønsker å nominere? Da kan du sende inn din nominasjon via dette skjemaet eller ved å scanne QR-koden.

I nominasjonen trenger vi følgende informasjon:

• Hva slags frivillig innsats har kandidaten bidratt med i løpet av de siste årene?
  • Begrunnelse for hvorfor du ønsker å nominere kandidaten.

Frist for å sende inn din nominasjon:

Ved utgangen av onsdag 15. oktober 2024.

Spørsmål til prisen kan rettes til frivillighetsrådgiver Stine Emilie Konradsen på e-post: Stine.Konradsen@bergen.kommune.no.