Informasjon om henvendelser som gjelder NFRs utlysning med frist 18.09

Frist for innsending av forskningshenvendelser til Kunnskapskommunen: gjelder utlysningen "Forskning og innovasjon for å styrke bærekraften i kommunale helse- og omsorgstjenester"

Til orientering:

Det er for tiden mange henvendelser til Kunnskapskommunen som omhandler planlagte søknader til Forskningsrådets utlysning "Forskning og innovasjon for å styrke bærekraften i kommunale helse- og omsorgstjenester" med søknadsfrist 18 september.

Forskning og innovasjon for å styrke bærekraften i kommunale helse- og omsorgstjenester (forskningsradet.no)

Det er noe vi i administrasjonen i Kunnskapskommunen er glade for. Til orientering kan det medføre noe lengre saksbehandlingstid, men vi håndterer alle innkomne henvendelser fortløpende. Det er i denne forbindelse svært viktig at alle prosjekter hvor en eller flere av partnerkommunene er tenkt med (Bergen, Askøy, Bjørnafjorden, Vaksdal, Voss, Alver, Masfjorden, Austrheim) meldes i Portalen (vårt nettskjema), da saksbehandlingen ikke kan starte formelt før prosjektene er registrert hos oss og har fått et saksnummer.

Om de aktuelle kommunene og etatene i Bergen kommune skal kunne vurdere og fatte en beslutning om deltakelse ber vi om at henvendelsene kommer i Portalen innen 01. Juli. Alle beslutninger er forankret på direktørnivå, det gjelder også anbefalingsbrev til Forskningsrådet.