17.mai på Kronstad

17.mai på Kronstad oppveksttun 2024

Vi håper så mange som mulig har anledning til å delta i oppveksttunets 17. mai-tog på formiddagen og FAU sitt 17. mai-arrangement på Kronstad oppveksttun på ettermiddagen!

17. mai-toget går fra Kronstad oppveksttun kl. 09:20, med oppmøte på Kronstad-siden, nedre skoleplass kl. 09:00. Herfra går vi bakken ned gjennom Møllendal gravplass, via Fløenstien, langs østsiden av Store Lungegårdsvann, til oppstilling i Marken. Når vi går langs jernbanestasjonen, må vi være oppmerksomme på bybanesporet og bybanen. Når vi kommer inn i Marken, snur vi oss 180 grader rundt, slik at vi står klare til å marsjere ut av Marken igjen, inn i Strømgaten ved jernbanestasjonen og videre inn i Kaigaten - før innmarsj i flaggtoget ved Christies gate. Elever som ikke klarer å gå hele marsjruten fra skolen, kan møte opp i Marken.

17. mai-komitéen i Bergen presiserer at toget gjennom sentrumsgatene er et barnetog, og foreldrene henvises til fortauene for å se på barna. Alle er derimot velkomne til å være med i toget fra skoleplassen på Kronstad og ned til Marken, og stå med oss til Flaggtoget begynner å gå. Foreldrekontaktene har ansvar for elevene i Flaggtoget. For de yngste elevene er det nødvendig med noen flere voksne. Dette avtales på forhånd mellom foreldrene på trinnet.

HUSK FLAGG! Flaggtoget avsluttes ved Festningsmuseet på Koengen, og barna må hentes av foresatte på Koengen etter toget. Det skal være godt med vakter på Koengen. Det kan likevel være lurt å utstyre barna med en lapp med navn og telefonnummer. Foreldrekontakter på trinnet og kontaktpersoner for toget fra FAU sin 17. mai-komité - Ingrid Ellestad, mor til Anna (99048327) og Ellen A. Gooderham, mor til Viktor & Henry (92062401) -blir stående på Koengen til bana er hentet. Husk å gi beskjed når du henter ditt barn. Se www.17-mai.no for mer informasjon om Flaggtogets rute.

17. mai-program for Kronstad oppveksttun:

Formiddag:

08:00 Flaggheising på Kronstad oppveksttun

09:00 Fremmøte for elever på Kronstad oppveksttun på Kronstad-siden, nedre skoleplass (ved flagget). Oppstilling i rekkefølge: Skolefanen, flaggborg, 7. trinn, 1. trinn, 2. trinn osv.

09:20 Avmarsj fra skoleplassen på Kronstad.

09:45 Kronstad oppveksttun møter Haukeland skole og skolekorpset ved Fløenstien

09:50 Avmarsj fra Fløenstien (i rekkefølge: Kronstad oppveksttun - Haukeland skole)

10:15 Ankomst Marken og 180 graders vending.

10:25 Ferdig oppstilt i Marken og klar for innmarsj i Flaggtoget i rekkefølge: Skolefanen, flaggborgen, 7. trinn, 1. trinn, 2. trinn, osv. Deretter følger skolekorpset og Haukeland skole

12:00 (ca.) Ankomst Koengen hvor barna blir hentet av foresatte etter toget.

Ettermiddag:

15:00 17. mai-komitéen møter på Kronstad oppveksttun. Bakverk leveres i kaféen ute, øvre skoleplass, Kronstad-siden. Foreldre/foresatte til elever på 3. og 6. trinn møter opp i god tid før sin vakt (eget skriv med oppgavefordeling sendt ut)

16:00 Arrangement på Kronstad oppveksttun, skoleplass Kronstad-siden. Kort tog i nabolaget der alle kan bli med!

16:30 Tale for dagen av elever fra skolens 7. trinn 16:40 Leker, konkurranser, kafé, åresalg, sanger m.m.

19:00 Avslutning

Detaljert program for arrangementet annonseres på Kronstad oppveksttun og på oppveksttunets nettsider.

Betaling foregår med Vipps (#12053).

Det er FAU sin 17. mai-komité som står for arrangementet om ettermiddagen.

Vel møtt til et fint barnetog på formiddagen og en hyggelig ettermiddag på Kronstad!