I september har vi på Liland skole valgt å rette oppmerksomheten mot uteområdet i vårt PALS-arbeid. Vi har tidligere lagt grunnlaget i klasserommet og garderoben, og nå er det tid for å tydeliggjøre hva vi forventer av elevene når de er ute og leker.
Målet vårt er å skape et trygt og inkluderende miljø for alle, der hver elev vet hva som forventes av dem. Gjennom PALS-programmet lærer vi elevene hvordan de kan vise respekt for andre, ta ansvar i for eksempel lek og vise omsorg for medelever.
Positive forventninger for uteområdet:
- Respekt: Elevene tar gode valg som viser hensyn til andre.
- Ansvar: Elevene viser at de vil andre godt og bidrar til et positivt fellesskap.
- Omsorg: Elevene bryr seg om hverandre og sørger for at alle føler seg inkludert.
Disse forventningene bidrar til at uteområdet blir et sted hvor elevene kan trives, utvikle vennskap, og føle seg trygge. Ved å følge disse verdiene styrker vi samholdet på skolen, og vi gleder oss til å se elevene ta i bruk disse prinsippene i hverdagen.
Takk til alle som er med på å gjøre uteområdet til et flott sted for lek, læring og samarbeid!