Bilde av Rolland - Ulsetåsen barnehage

Velkommen til Rolland-Ulsetåsen barnehage

Rolland-Ulsetåsen barnehage ligger i Åsane bydel. I barnehagen er det 7 avdelinger fordelt på 2 hus, med til sammen ca 90 plasser for barn i alderen 0-6 år. Barnehagen eies og drives av Bergen kommune

Rolland-Ulsetåsen barnehage har to hus, Rolland i Åslia 7, og Ulsetåsen i Ulsetskogen 7. På Rolland er det fem avdelinger, og på Ulsetåsen er det to avdelinger. Administrasjon og faglig innhold og utvikling er felles for husene.

Begge husene har store utelekeplasser med variert terreng og lyse og trivelige lokaler. Hver avdeling har flere rom, noe som gir mulighet til å dele barna i mindre grupper inne og ute i løpet av dagen.

Barnehagen har til sammen 23 årsverk. Halvparten av de ansatte er pedagoger, og de øvrige er utdannet barne- og ungdomsarbeider eller assistenter med lang barnehageerfaring.

Barnehagen er en lærebedrift for elever innen barne- og ungdomsarbeiderfaget, og har 1 eller 2 lærlinger pr. år. Vi er også en praksisbarnehage for barnehagelærerstudenter ved Høgskulen på Vestlandet, og har studenter derfra i perioder.

Hus Rolland har åpent fra 07.00-16.30. På Ulsetåsen er åpningstiden 7.30-16.30.

Barnehagen er stengt for barna fem planleggingsdager i året, julaften og nyttårsaften. Onsdagen før påske stenger vi kl. 12, og har sommerstengt de tre siste ukene i juli. Oversikt med datoer med når barnehagen er stengt finner du under punktet «Ferie og fridager» på hovedsiden.

Ønsker du å vite mer om Rolland-Ulsetåsen barnehage er du velkommen på besøk. Ring gjerne på forhånd slik at vi kan avtale tidspunkt.

Du kan søke barnehageplass hos oss hele året, når barnet ditt har fått fødselsnummer. Husene er registrert som to barnehager i opptakssystemet, og det søkes til det huset en ønsker plass. Se ellers vedtektene for kommunale barnehager.