Bilde av bystyret oppstilt i Det gamle Rådhus.
BYSTYRET: Bystyremøtet starter klokken 10.00 onsdag 2. oktober. Du kan se møtet direkte på bystyrets web-TV.
Bilde: Andrew Buller

Sakene til bystyret 2. oktober er klare

Av aktuelle saker forskrift om nye skoleregler, innbyggerforslag om tennisbane på Rolland, avtale med fylkeskommunen om tunneltrasé for Bybanen samt en rekke representantforslag.

Bystyret holder møte 2. oktober i Det gamle Rådhus. Møtet starter klokken 10.00.

Se bystyret på web-TV

Møtet blir sendt direkte på bystyrets web-TV. Av personvernhensyn blir sendingen tatt av rett etter møtet, men blir lagt ut igjen 1-2 dager etter møtet.
Se web-TV av bystyremøtet

På sakskartet før møtet

Kjøreplanen for møtet ser du her.

Helse og omsorg

Bilde av rehabilitert bygg
SLUTTMELDING: Tidligere var Landåsveien 33 en del av Landås skole. Bygget er gjort om til et bofellesskap for mennesker med utviklingshemming. Nå skal bystyret behandle sluttmeldingen for prosjektet.
Bilde: Ola Henning Målsnes

Kultur og idrett

Bilde fra hovedbiblioteket som viser bokreoler
BIBLIOTEK: Bystyret skal ta stilling til et representantforslag om å utvide hovedbiblioteket. Utvalgets innstilling er å avvise forslaget, med bakgrunn i byrådets svar om å videreutvikle bibliotektilbudet i bydelene.
Bilde: Ann-Kristin Loodtz

Barnehage og skole

Elever sitter i trapp
NYE SKOLEREGLER: Bystyret skal vedta ny forskrift om skoleregler og skoledemokrati. Blant annet en regel om at elevene ikke skal bruke mobiltelefoner på skolen, med mindre dette er avtalt med undervisningspersonell.
Bilde: Nina Blågestad

Byutvikling

Bilde av to personer med mikrofoner fremfor seg
BYBANEN: Fredag 9. august holdt byrådet i Bergen og Vestland fylkeskommune pressekonferanse om kompromissforslag om bygging av bybane til Åsane. Byrådsleder Christine Meyer og fylkesordfører Jon Askeland orienterte. Nå står saken på bystyrets sakskart, men utvalget foreslår å utsette saken.
Bilde: Andrew Buller

Økonomi og administrasjon

Tilfluktsrom
TILFLUKTSROM: Bystyret får orientering om oppfølging av forvaltningsrevisjon av beredskap - delrapport om status for tilfluktsrom. Formålet med forvaltningsrevisjonen var å undersøke om Bergen kommune har etablert rutiner for kartlegging av tilfluktsroms verneevne og om kommunen gjennomfører tilstrekkelig vedlikehold av tilfluktsrom.
Bilde: Asle Bentzen

Se protokoll etter møtet

For detaljer om hva bystyret vedtar i den enkelte saken, se protokoll som blir lagt ut i politisk saksarkiv noen dager etter møtet.

Videre på internett

NYHETSBREV: Få aktuell informasjon om politiske saker og våre innbyggertjenester, samt gode tips om arrangementer og aktivitetstilbud.