Drop-in workshop for folkevalgte i uke 46 og 47
Uke 46
tirsdag 14. og torsdag 16. mellom klokken 10 og 17.
Uke 47
tirsdag 21. og onsdag 22. mellom klokken 9 og 17
Sted: Rådhusgaten 10 - Rådhuset i 12.etasje
Bystyrets kontor vil også i uke 46 og 47 hjelpe folkevalgte med å aktivere sine Bergen kommune brukerkontoer slikt at det er mulig å bruke kommunal e-post for kommunikasjon .
I drop-in workshopen skal dere få hjelp med følgende:
Aktivere Bergen kommune brukerkonto – dette gjøres fra en kommunal PC
- hjelp til å sette opp nytt passord med minst 16-tegn
- sette opp 2-faktor autentisering
- hvordan leser man saksdokumenter fra Politisk møteportal og Bergen kommune nettsider
- svar på IT-spørsmål
- sette opp e-post på mobil tlf. - for de som ønsker det
Du må ta med deg din mobiltelefon.
De som ønsker å ta med sine private PC-er kan gjøre det, men det ikke er nødvendig.
Har du kommunal brukerkonto fra før?
De som har en aktiv kommunal brukerkonto fra før trenger ikke å møte opp. Hvis brukerkontoen ikke er aktive må den aktiveres før du kan bruke den, og dermed er det viktig du finner passelig tidspunkt for å aktivere den.
Ved ankomst i Rådhuset :
Ved ankomst i Rådhuset skal dere henvende dere til resepsjon i 1.et. Vekter fra resepsjonen vil åpne port og dører for dere for at dere kommer inn og kan ta heis til 12.et. Vekter i resepsjonen vil ha en liste med navn til alle folkevalgte som ikke har fått adgangskort til Rådhuset.
Spørsmål?
Om du har noe spørsmål ta kontakt med Bystyrets kontor.
administrasjon.bystyrets.kontor@bergen.kommune.no