Bilde av Frieda  Fasmers

Frieda Fasmer omsorgsbolig

Om leilighetene

Frieda Fasmer omsorgsbolig har 20 separate leiligheter. Leilighetene er på 59 kvadratmeter, og inneholder  soverom, bad, stue og kjøkkenløsning.

Felles måltider

I Frieda Fasmer omsorgsbolig, serverer vi frokost hver dag, og middag tre dager i uken.
Om du ønsker å være med på fellesmåltidene, betaler du en egenandel.

Aktiviteter

Hver uke arrangerer vi fellesaktiviteter i Frida Fasmer omsorgsbolig. Aktivitetene kan blant annet være sang, musikk, bingo, quiz, avislesing, buss-turer, turer og markering av høytider.
Vi har også flere ganger i året besøk av profesjonelle kunst- og kulturutøvere gjennom Bergens kulturelle spaserstokk.

Vi gjør oppmerksom på at det kan bli gjort endringer i antall fellesmåltider og aktiviteter.

Tjenester

Om du har behov for hjemmesykepleie, alarmer som gir trygghet i hjemmet, hjemmehjelp eller andre helse- og omsorgstjenester, kan du søke om dette på samme måte som om du hadde bodd hjemme. Mottar du allerede tjenester, blir disse videreført om du fortsatt har behov for dem når du flytter i omsorgsbolig.

Pris

Du inngår en husleiekontrakt med Bergen kommune når du flytter inn i omsorgsbolig.
Leieprisen kan variere i de enkelte boligene, og er fastsatt på bakgrunn av husleielovens bestemmelser om gjengs leie.  Det betyr at husleien samsvarer med leieprisene på lignende leiligheter i markedet, justert i forhold til standard og beliggenhet.
Er inntekten din lav i forhold til husleien, kan du søke om kommunal bostøtte.

For mer informasjon om husleie, kan du kontakte Etat for boligforvaltning.