Bilde av Odinsvei omsorgsboliger

Odinsvei bosenter - Omsorgsboliger

Om leilighetene

Odinsvei bosenter- omsorgsboliger har 34 separate leiligheter. Leilighetene er 54 kvadratmeter, og inneholder soverom, bad, stue og kjøkkenløsning.

Felles måltider

I Odinsvei bosenter- omsorgsboliger serverer vi frokost, middag, kaffemåltid og kvelds hver dag.
Om du ønsker å være med på fellesmåltidene, betaler du en egenandel.

Aktiviteter

Hver uke arrangerer vi fellesaktiviteter i I Odinsvei bosenter- omsorgsboliger. To ganger i uken har vi trim, og en gang i uken arrangerer vi bingo. Vi har andakt annenhver uke, og sangstund en dag i måneden. I tillegg har vi mange hyggelige aktiviteter som kan variere fra uke til uke.

Tjenester

Om du har behov for hjemmesykepleie, alarmer som gir trygghet i hjemmet, hjemmehjelp eller andre helse- og omsorgstjenester, kan du søke om dette. Mottar du allerede tjenester, blir disse videreført om du fortsatt har behov for dem når du flytter i omsorgsbolig.

Pris

Du inngår en husleiekontrakt med Bergen kommune når du flytter inn i omsorgsboligen.
Husleien kan variere i de enkelte boligene. Leieprisen er fastsatt på bakgrunn av husleielovens bestemmelser om gjengs leie.  Det betyr at husleien samsvarer med leieprisene på lignende leiligheter i markedet, justert i forhold til standard og beliggenhet.
Er inntekten din lav i forhold til husleien, kan du søke om kommunal bostøtte.

For mer informasjon om husleie, kan du kontakte  Etat for boligforvaltning.