Bilde av Ulrikstunet omsorgsboliger

Ulrikstunet omsorgsbolig

Om leilighetene

Ulrikstunet omsorgsbolig har 33 separate leiligheter. Leilighetene er mellom 48 og 51 kvadratmeter, og inneholder soverom, bad, stue og kjøkkenløsning.

Felles måltider

I Ulrikstunet omsorgsbolig serverer vi frokost og middag hver dag. Kvelds blir servert fem ganger i uken.
Om du ønsker å være med på fellesmåltidene, betaler du en egenandel.

Aktiviteter

Hver uke arrangerer vi fellesaktiviteter i Ulrikstunet omsorgsbolig. Aktivitetene kan blant annet være sang, musikk, besøk av Joys ungdomsgruppe, trim og spill.

Vi gjør oppmerksom på at det kan bli gjort endringer i antall fellesmåltider og aktiviteter.

Tjenester

Om du har behov for hjemmesykepleie, alarmer som gir trygghet i hjemmet, hjemmehjelp eller andre helse- og omsorgstjenester, kan du søke om dette. Mottar du allerede tjenester, blir disse videreført om du fortsatt har behov for dem når du flytter i omsorgsbolig.

Pris

Du inngår en husleiekontrakt med Bergen kommune når du flytter inn i omsorgsbolig.
Leieprisen kan variere i de enkelte boligene, og er fastsatt på bakgrunn av husleielovens bestemmelser om gjengs leie.  Det betyr at husleien samsvarer med leieprisene på lignende leiligheter i markedet, justert i forhold til standard og beliggenhet.
Er inntekten din lav i forhold til husleien, kan du søke om kommunal bostøtte.

For mer informasjon om husleie, kan du kontakte  Etat for boligforvaltning..