Hos oss jobber saksbehandlere med helsefaglig utdanning.
Under overskriften "Innbyggerhjelp" til venstre finner du oversikt over hvilke tjenester du kan søke om. Lenkene fører deg videre til informasjon om hver enkelt tjeneste. Du finner søknadsskjema under overskriften "Slik søker du".
Dersom du søker om tjenester for første gang, vil vurderingsteam ta kontakt med deg for å avtale kartleggingsbesøk.
Dersom du søker endrede tjenester, vil en saksbehandler kontakte deg for en kartleggingssamtale.
På bakgrunn av opplysningene du gir, og informasjon som blir hentet inn fra de ulike tjenestene, vil saksbehandler fatte vedtak.
Vi har to avdelinger, og dersom du ønsker å søke om tjenester sender du søknaden til:
For bydelene Arna, Åsane, Bergenhus og Årstad:
- Vurderingskontor for voksne og eldre
Postboks 7700, 5020 Bergen, tlf. 55 56 70 70
For bydelene Fana, Ytrebygda, Fyllingsdalen og Laksevåg:
- Vurderingskontor for voksne og eldre
Postboks 7700, 5020 Bergen, tlf. 55 56 51 90
Har du spørsmål til saksbehandlerne våre, kan du også kontakt oss på denne e-postadressen:
vurderingskontor.forvoksneogeldre@bergen.kommune.no
Vi gjør oppmerksom på at sensitive personopplysninger ikke skal sendes på e-post.