«Nå har vi vaske golvet og vi har børi ved Og vi har sett opp fuggelband og vi har pynte tre’ Nå sett vi øss og hvile og puste på ei stund imens je rugge vogga, så bror din får en blund».
Fredag på juleleirskule og det som skal førestille første juledag – med alt av skikkar og tradisjonar som fylgde med i gamledagar. Dette var noko av det besøkjande elevar og lærarar fekk vera med på.
«Alt som måtte gjerast som ikkje enno var gjort» – heilt fram til jula skulle ringast, eller skytast, inn kl fem. Etter dette var julehøgtida i gong og berre livsnødvendig arbeid skulle gjerast.
Onsdag på juleleirskule og «vesle julaftan». Viss ikkje juletreet allereie var henta, ja då var det på høg tid. Nettopp jultrehenting er ein sentral del av den midtre dagen i ei veke på juleleirskule.
Hausten handlar om førebuingar til jul og førebuingar til vinteren – slik var det i gamledagar og slik var tysdagen på juleleirskule for elevar og lærarar frå Slettebakken.
I «vår» del av verda nyttar me navn på fire ulike årstider – vår, sommar haust og vinter. Men for enkelte folkeslag og yrkesgrupper fins det fleire årstider enn desse.
«Carpe diem», «seize the moment», «grip dagen og øyeblikket». Ei veke på leirskule innheld ei lang rekkje augneblikk. Augneblikk det gjeld og nyt(t)e - både der og då og i vekene frametter.
«Tenke det, ønske det, ville det med, men gjøre det?» Dette spørsmålet stilte Peer Gynt seg stadig vekk, men etter "råd" frå Bøygen stoppa det som regel opp før det vart gjort.
Dobbel bygdadag torsdag i uke 44
Ingen veker er like på leirskule, sjølv om både Mjølkeråen og Søråshøgda stilte med elevar og lærarar for andre veke på rad.